Úpravy zabezpečovacího zařízení v žst. Brno Horní Heršpice
AK signal Brno se podílí na úpravách zabezpečovacího zařízení vyvolaných přestavbou železničního uzlu Brno Horní Heršpice a Brno dolní nádraží.
V souvislosti s přestavbou žel. uzlu Brno H. Heršpice a Brno dolní nádraží došlo k vysunutí vjezdových návěstidel 1S, 2S, 3S v žst.Brno H.Heršpice o 168 m ve směru do Brna hl.n. se současným přesunutím izolovaných styků kolejových obvodů. Tímto vysunutím vjezdových návěstidel došlo ke vzniku nedostatečných zábrzdných vzdáleností (NZV) mezi odjezdovými návěstidly v Brně hl.n. v traťových kolejích 1TK, 2TK, 3TK a vjezdovými návěstidly 1S, 2S, 3S v H. Heršpicích. Tento stav byl komplikován tím, že odjezdová návěstidla tvoří předvěsti vjezdových návěstidel v H.Heršpicích a navíc tímto posunem vznikly dvě po sobě NZV.
V Brně hl.n. je elektromechanické zabezpečovací zařízení se světelnými návěstidly a kolejovými obvody v hlavních kolejích, s přednádražím a cestovými návěstidly. Vyřešit všechny požadavky na návěstění a jejich přenosy, to byl složitý úkol jak pro projektanta (p.Radim Křenek - Signal Projekt), tak i pro realizaci pracovníky AK signal Brno ve spolupráci s udržujícími zaměstnanci SŽDC SDC Brno. Veškeré úpravy v zapojení a přepojování byly provedeny za provozu. Vzhledem ke značnému vytížení a provozu žst Brno hl.n. musely být práce na zařízení i jeho zkoušení přesunovány do večerních a nočních hodin. Nutno vyzvednout i spolupráci řídících pracovníků SŽDC SDC Brno a ČD RCP Brno a spolupráci se zástupci žst.Brno hl.n. a zejména dobrý přístup obsluhujících pracovníků žst. Brno hl.n. Společným úsilím bylo dosaženo zprovoznění nových návěstidel, kolejových obvodů a nového návěstění bez narušení vlakové dopravy a provozu železniční stanice. Za toto úsilí je nutno všem zúčastněným pracovníkům poděkovat.
Jaroslav Svoboda
zkušební technik