Úpravy PZZ na trati Čadca - Makov

Zprávy

Úpravy PZZ na trati Čadca - Makov

Společnost AK signal Brno a.s. se podílela na úpravách přejezdových zabezpečovacích zařízení na trati Čadca – Makov.

   
Turzovka (SK), 4. května 2020
Ing. Jiří Pokorný, samostatný technik

V dubnu a květnu 2020 byly ve dvou etapách přeneseny kontroly a ovládání přejezdových zabezpečovacích zařízení v úseku Turzovka – Makov z kontrolní skříně v dopravně ZRD (Zjednodušené riadenie dopravy – obdoba české D3) Vysoká nad Kysucou na stávající JOP v žst. Turzovka. Toto JOP bylo zřízeno v červenci loňského roku a doposud bylo využíváno pro kontrolu a ovládání přejezdu v km 9,756 v úseku Čadca – Turzovka.

V první etapě, ukončené 22. 4. 2020, se jednalo o přejezdy v km 17,832, 18,110, 19,715, 23,620 a 24,464. Pro první tři jmenované byla v dopravně Vysoká nad Kysucou zřízena stanice TEDIS, kam byly nasnímány kontroly doposud využívané v kontrolní skříni. Na přejezdu v km 24,464 došlo ke kompletní výměně technologie PZZ a doplnění stanic TEDIS a MEDIS. Do TEDIS byly nasnímány také základní indikace z PZZ v km 23,620.

Ve druhé etapě, ukončené 4. 5. 2020 se jednalo o přejezdy v km 21,453 a 21,852. Pro přejezd v km 21,453 byla využita výše uvedená stanice TEDIS v dopravně Vysoká nad Kysucou. Na přejezdu v km 21,852 došlo ke kompletní výměně technologie PZZ a doplnění stanic TEDIS a MEDIS.

S koncem druhé etapy bylo možno zrušit pracovní místo závoráře v dopravně Vysoká nad Kysucou a informace o stavu všech přejezdů v úseku Čadca – Makov byly centralizovány na pracoviště výpravčího v ŽST Turzovka, který je rovněž dirigujícím dispečerem pro úsek Turzovka – Makov.

Pro údržbu je nově k dispozici měřicí diagnostika pro přejezdy v km 21,852 a 24,464.

Fotoalbum


Publikováno: 4. 5. 2020
Cookies používáme ke zlepšení fungování našeho webu. Pokračováním prohlížení souhlasíte s jejich používáním.
Souhlasím