Rozšíření ověřovacího provozu návěstní svítilny LED signal EU

Zprávy

Rozšíření ověřovacího provozu návěstní svítilny LED signal EU

Velký Osek, 24. dubna 2012 - Už dvě návěstidla kompletně osazená svítilnami LED signal EU, provoz svítilen v denním i nočním režimu svícení a v režimu pomalého kmitání. Tak lze stručně charakterizovat stav, který nastal 24. dubna 2012 ve stanici Velký Osek po rozšíření ověřovacího provozu výše zmíněných návěstních svítilen (informace o Zahájení ověřovacího provozu a o návěstní svítilně LED signal EU).

Ověřovací provoz návěstních svítilen LED signal EU probíhá ve stanici Velký Osek již od 26. ledna 2011. Další postup schvalovacího procesu umožnil přistoupit od 24. dubna 2012 k rozšíření ověřovacího provozu. V následující etapě je umožněno provozovat svítilny barvy žluté a bílé rovněž v režimu pomalého kmitání (54 kmitů za minutu, tj. 0,9 Hz) a provoz svítilen barev žluté, zelené, červené a bílé v režimu denního i nočního napájení. Pro rozšíření ověřovacího provozu byla vybrána cestová návěstidla Lc 92 a Sc 91, která se nacházejí na tzv. "Nové spojce" mezi stanicí Velký Osek a jejím obvodem Kanín. Návěstidlo Lc 92 už bylo od ledna 2011 osazeno svítilnami LED signal EU barvy žluté, zelené a červené. Mezitím však došlo ke změně hranic napětí pro denní a noční režim napájení a proto byly nyní tyto svítilny demontovány a nahrazeny upravenými. Dále byla demontována optická soustava z bílé svítilny a do skříně návěstní svítilny byla dosazena bílá svítilna LED signal EU. Nově je tak LED svítilnami osazeno celé návěstidlo. V případě návěstidla Sc 91 se neprováděla výměna svítilen, ale došlo k výměně celého návěstidla za návěstidlo osazené svítilnami LED signal EU. Z dosavadního průběhu ověřovacího provozu vyplynula také potřeba znát teplotní poměry uvnitř skříně návěstní svítilny osazené svítilnou LED signal EU. Pro tento účel se jako vhodné ukázalo právě návěstidlo Lc 92. Skříně návěstních svítilen jsou zde ze zadní strany vystaveny po celý den slunečnímu svitu. Z vnitřní strany jsou svítilny naopak namáhány teplem vyzařovaným chladičem svítilny. K měření teploty dochází teplotním čidlem umístěným v červené svítilně, která v porovnání s ostatními svítilnami svítí nejvíce a dochází zde tudíž k největšímu teplotnímu zatížení z chladiče svítilny. I nadále zůstává v provozu diagnostický systém REMOTE 96, který byl v souvislosti s rozšířením ověřovacího provozu náležitě upraven a u obou návěstidel sleduje a zaznamenává napájecí napětí, svícení jednotlivých svítilen a v případě červené svítilny návěstidla Lc 92 i teplotu. Umožněním přepínání napájení mezi režimy den a noc je možné snížit svítivosti v nočních hodinách, což jistě ocení strojvedoucí. V dosavadním průběhu ověřovacího provozu se nevyskytly žádné závažné nedostatky a budou pokračovat práce směřující k umožnění pomalého kmitavého provozu zelené svítilny a rychlého kmitavého provozu zelené i žluté svítilny. V blízké budoucnosti se dále předpokládá rozšíření ověřovacího provozu i na jedno seřaďovací návěstidlo ve stanici Velký Osek a ve druhé polovině letošního roku na jedno odjezdové návěstidlo ve stanici Praha - Vysočany pro ověření s elektronickým stavědlem.

Ing. Jiří Pokorný
systémový inženýr


Publikováno: 24. 4. 2012
Cookies používáme ke zlepšení fungování našeho webu. Pokračováním prohlížení souhlasíte s jejich používáním.
Souhlasím