Rekonstrukce PZS v km 27,028 trati Skalice nad Svitavou - Chornice
Ve dnech 1.-6. prosince provedl AK signal Brno a.s. aktivaci nového PZS typu AŽD-EA v km 27,028 trati Skalice nad Svitavou - Chornice.
Přejezd v km 27,028 se nachází v obvodu stanice Boskovice na chornickém zhlaví mezi krajní výhybkou a vjezdovým návěstidlem. Přejezd, jenž tvoří křížení dráhy s místní komunikací byl zabezpečený pouze 4 výstražnými kříži doplněnými o značku "Stop, dej přednost v jízdě". Železniční přejezd se nachází v místě křižovatky typu "T", do které je navíc zaústěna ještě vedlejší ulice. Křižovatka nebyla upravena dopravním značením a na přejezdu mohlo docházet k nebezpečným stavům, kdy vozidlo zůstalo svou zadní částí v nebezpečném pásmu přejezdu.
V souladu se zadáním stavby a s rozhodnutím Drážního úřadu o změně způsobu zabezpečení přejezdu byl stávající přejezd "C1" v km 27,028 vybavený pouze výstražnými kříži rekonstruován.
Obsahem technologické části stavby byla výstavba nového přejezdového zab. zařízení kategorie 3ZNI. V rámci stavební části stavby byla na přejezdu v km 27,028 provedena rekonstrukce přejezdové konstrukce a navazujících úseků a vybudována elektrická přípojka pro PZS na přejezdu.
Na přejezdu byly vybudovány 4 výstražníky celkem se sedmi světelnými skříněmi a čtyřmi závorami. Kategorie PZS je 3ZNI (přejezd 3. kategorie, bez pozitivní signalizace, s celými závorami a s přenosem informací do žst. Boskovice a na krycí návěstidla). Výstraha směrem z tratě je spouštěna při vjezdech do Boskovic od Šebetova automaticky vstupem kolejového vozidla do přibližovacího úseku, případně obsluhou staničního zab. zařízení, dála je zřízena vazba nového PZS na vjezdové návěstidlo v přibližovacím úseku. Směrem ze stanice je vybudován pouze zkrácený přibližovací úsek po krajní výhybku. Při odjezdu vlaku ze stanice Boskovice na trať směrem na Šebetov je výstraha na přejezdu vždy spouštěna obsluhou staničního zab. zařízení.
Jako ovládací prvky PZS jsou osazeny počítače náprav se směrovým výstupem. Na přejezdu se nachází také komunikace pro pěší, z tohoto důvodu je přejezd vybaven signalizací pro nevidomé a slabozraké. Dále jsou použity výstražné kříže zvýrazněné žlutou reflexní barvou.
Indikace a ovládání nového PZS je začleněno do stávající řídící stanice PZS v DK žst. Boskovice, která je zřízena pro přejezdy směr Šebetov (přejezdy A, B, C).
Vnitřní technologie PZS je umístěna v reléovém domku v blízkosti přejezdu. Na zdi RD PZS je zřízen venkovní telefonní objekt a skříňka místního ovládání.
Součástí stavby byla také nová kabelizaci od RD PZS k novým výstražníkům, závorám, ke snímačům počítače náprav, k řídící stanici a kolejové desce v DK žst. Boskovice a do RD staničního zab. zařízení na opačném zhlaví.
Ing. Martin Šalé
provozní náměstek ředitele