Aktivace SSZ odboček Dolní Skýchov a Kanclov
Společnost AK signal Brno dokončila stavbu "Dálkové ovládání odboček Dolní Skrýchov a Kanclov z žst. Jindřichův Hradec". Předmětem stavby byla rekonstrukce zabezpečovacího a sdělovacího zařízení na jednokolejné železniční trati Veselí nad Lužnicí - Jihlava v traťovém úseku mezi železničními stanicemi Jindřichův Hradec a Jarošov nad Nežárkou. V tomto úseku se nacházejí dvě odbočky z kolejové splítky rozchodů 1435 mm a 760 mm. Na odbočce Dolní Skrýchov odbočuje trať rozchodu 760 mm z kolejové splítky směrem ke konečné stanici Obrataň, na odbočce Kanclov odbočuje trať stejného rozchodu z kolejové splítky směrem ke konečné stanici Nová Bystřice.
Koncepce technického řešení byla zvolena tak, aby mohla být zrušena stávající stavědla St4 a St5 a železniční provoz na odbočkách mohl být řízen přímo z obslužného pracoviště výpravčího z Jindřichova Hradce. Zabezpečení vlakových cest je zajištěno staničním a přejezdovými reléovými zařízeními dálkově ovládanými prostřednictvím řídícího a diagnostického systému REMOTE. Stavba byla koordinována se stavbou "Rekonstrukce PZZ v km 31,5; 31,8 a 32,3", které se nacházení v úseku mezi staniemi Jindřichův Hradec a Jarošov nad Nežárkou. Indikace a dálkové ovládání těchto přejezdových zabezpečovacích zařízení tak byly integrovány do ovládacího pracoviště JOP v Jindřichově Hradci.
Vedle rekonstrukce řízení provozu na odbočkách společnost AK signal Brno a.s. zajistila výstavbu informačního systému pro cestující využívající v Jindřichově Hradci služby dopravních společností České dráhy, a.s. a Jindřichohradecké místní dráhy, a.s., včetně přilehlého autobusového nádraží.
Ing. Ladislav Polcar
náměstek ředitele