Aktivace dálkového ovládání železniční stanice Praha Modřany

Zprávy

Aktivace dálkového ovládání železniční stanice Praha Modřany

AK signal Brno aktivoval dálkové ovládání zabezpečovacího zařízení železniční stanice Praha Modřany.

V rámci stavby "Rekonstrukce zabezpečovacího zařízení v žst. Praha Modřany" byla provedena rozsáhlá rekonstrukce zabezpečovacího a sdělovacího zařízení v úseku železniční trati č. 210 Praha Braník - Praha Modřany - Praha Zbraslav. Cílem bylo zprovoznění a dálkové ovládání stanice Praha Modřany z obslužného pracoviště stanice Praha Braník.

Práce byly zahájeny v prosinci 2007 a byly rozděleny do tří etap:
   1.etapa - aktivace provizorního zabezpečovacího zařízení ve stanici Praha Modřany. Tato etapa byla ukončena 31.1.2008 instalací obslužného       pracoviště JOP v Modřanech, které umožnilo stavět zabezpečené vlakové cesty po dvou staničních kolejích.
   2.etapa - aktivace přejezdového zabezpečovacího zařízení přejezdu na zbraslavském zhlaví v Modřanech. Etapa byla ukončena v 05/2008       a výrazně pomohla zvýšit bezpečnost na tomto železničním přejezdu.
   3.etapa - aktivace definitivního zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, která byla dokončena v 12/2008.

Aktivace definitivního zařízení znamenala vybudování Dispečerského reléového stavědla (DRS) ve stanici Modřany s integrovaným přejezdovým zabezpečovacím zařízením PZS-ARE na zbraslavském zhlaví a traťovým zabezpečovacím zařízením DTS ve směru Braník i Zbraslav. Stavědlo umožňuje stavění zabezpečených vlakových a posunových cest podle nového dopravního programu, včetně využití obou kolejí na zastávce Praha Modřany. Současně byl na zastávce Praha Modřany instalován automatický rozhlasový systém pro informování cestujících. Ovládání všech zmíněných zařízení je prováděno z počítačového obslužného pracoviště v dopravní místnosti stanice Praha Braník. Podmínkou dálkového ovládání Modřan bylo vybudování staničního zabezpečovacího zařízení ve Zbraslavi s traťovým zabezpečovacím zařízením ve směru Modřany. Z důvodu jednotnosti a možné integrace byla zvolena stejná technologie zabezpečovacích zařízení jako v Modřanech. Ovládání zbraslavského stavědla se provádí z počítačového pracoviště v dopravní místnosti stanice Zbraslav, ale informace o stavu se přenáší rovněž na obslužné pracoviště do Braníka. Vytvořil se tak předpoklad, že následným dobudováním traťového zabezpečovacího zařízení v useku Zbraslav - Vrané nad Vltavou bude možné rovněž stanici Zbraslav ovládat dálkově.

Ing. Ladislav Polcar
technický náměstek ředitele

Fotoalbum


Publikováno: 31. 3. 2009
Cookies používáme ke zlepšení fungování našeho webu. Pokračováním prohlížení souhlasíte s jejich používáním.
Souhlasím